De laatste dagen - Reisverslag uit Bad Bentheim, Duitsland van Geert en Leny Tent - WaarBenJij.nu De laatste dagen - Reisverslag uit Bad Bentheim, Duitsland van Geert en Leny Tent - WaarBenJij.nu

De laatste dagen

Door: Leny

Blijf op de hoogte en volg Geert en Leny

20 Juni 2024 | Duitsland, Bad Bentheim

Zaterdag 15 juni

We hebben de meeste mensen uitgezwaaid en daarna bedacht wat we zouden gaan doen. Geert wilde graag nog een keer naar Gotha, omdat hij daar ook heeft gewerkt. Wij hebben eerst het bedrijf opgezocht in Gotha en het stond er nog en was zelfs uitgebreid. Daarna zijn we naar de binnenstad gereden. Echt een mooi oud centrum waar hij het restaurant heeft aangewezen waar ze vaak gingen eten en het hotel waar ze overnachtten. Daarna wilden we nog naar de binnenstad van Erfurt, maar we konden geen parkeerplek vinden. Alles was vol. Uiteindelijk vonden we bij een supermarkt een plek waar we 1 ½ uur mochten staan. We wilden inmiddels graag iets eten want het was al 13.30 uur. Dat hebben we gedaan en toen hadden we nog maar zo’n 25 minuten over. Te weinig om naar de binnenstad te lopen en weer terug. We hebben dus niet zoveel van Erfurt gezien.

Zondag 16 juni

Onze laatste dag voor we naar huis afreizen. We besloten naar Weimar te rijden. We waren niet meegegaan met de excursie naar Weimar. We moesten natuurlijk wel om 15.00 uur thuis zijn omdat Geert het Nederlandse elftal wilde zien spelen. Weimar heeft een prachtig oud centrum met allerlei musea, zoals het woonhuis van Goethe en van Schiller, het Bauhuis, mooi marktplein en natuurlijk oude kerken. We hebben op ons gemak door het centrum gelopen, het was lekker weer, we konden dus op een terrasje koffie drinken. Toen we er genoeg van hadden reden we weer naar de camping. Heen gingen we over binnen weggetjes, het is hier licht glooiend en heel mooi om door heen te rijden.

Maandag 17 juni en dinsdag 18 juni

We vertrokken om een uur of negen en ons doel van vandaag was Bad Bentheim, ruim 400 km. De reis ging prima, zo nu en dan wegwerkzaamheden maar we hebben niet lang stil gestaan. We waren redelijk op tijd op de camping en het was mooi weer, dus konden we nog even genieten en buiten wat drinken. Een hele mooie camping in het groen. ’s Avonds hebben we in Bad Bentheim bij een Mexicaan gegeten. Smaakte prima. Daarna zijn we naar de burcht gereden, maar die was al gesloten. De volgende morgen nog het laatste stukje naar huis, ruim 200 km. Ook dat ging vlot en om 12 uur konden we de caravan weer voor het huis parkeren. Dezelfde dag hebben we bijna alles uit kunnen laden. De volgende dag was het prachtig weer en we hebben alles schoon gemaakt. Op donderdag hebben we de caravan weer naar de stalling gebracht. De vakantie is nu echt voorbij, maar we kijken terug op een gezellige reis met een leuke groep mensen.

• 21 Juni 2024 - 17:02

Heine En Fo:

Fijn dat jullie genoten hebben en nu weer veilig thuis zijn!!