Praag en Hohenfelden - Reisverslag uit Hohenfelden, Duitsland van Geert en Leny Tent - WaarBenJij.nu Praag en Hohenfelden - Reisverslag uit Hohenfelden, Duitsland van Geert en Leny Tent - WaarBenJij.nu

Praag en Hohenfelden

Door: Geert en Leny

Blijf op de hoogte en volg Geert en Leny

16 Juni 2024 | Duitsland, Hohenfelden

Dinsdag 11 juni

We hebben vandaag een vrije dag, maar beginnen om 9 uur met een gezamenlijk ontbijt. Daarna gaan Geert en ik opnieuw naar Praag met de bus en de tram omdat we nog prijsjes moeten kopen voor de winnaars van de jeu de boules competitie. Toen we in Praag aankwamen hebben we foto’s genomen op de Karelsbrug. Daar hadden we gisteren niet rustig de tijd voor. Daarna zijn we allerlei winkeltjes in gegaan om iets geschikts te vinden. Uiteindelijk hebben we een grote en een kleinere beker gekocht, voor de nummer 1 en 2. We wilden ook op het hele uur bij de beroemde klok van Praag staan, omdat dan boven de klok de 12 apostelen zichtbaar zijn. Dat viel tegen, zoals Lieke al had gezegd. Doordat er gaas voor de openingen zat zag je weinig. Daarna hebben we onszelf getrakteerd op een enorme hoorn met ijs. De hoorn was van warm deeg, waardoor het moeilijk was om zonder knoeien dat lekkers op te eten. Dat is dus ook niet gelukt. We zijn op tijd weer terug gegaan omdat we weer jeu de boules moesten spelen en ’s avonds hadden we muziekbingo in een zaaltje op de camping. Bij de bingo krijg je muziek te horen en als je daarvan de titel weet kun je die afstrepen op je kaart als die titel er op staat. Er wordt meestal vrolijk meegezongen en later ook gedanst. Tot slot had Ad, die de muziek verzorgde, nog een klapstuk, zoals hij zelf zei. Hij riep alle mannen naar voren en ze moesten arm in arm zingen en meebewegen op de tekst die hij aangaf. Grote hilariteit, maar zelfs Geert zong mee. We hebben het op deze camping erg getroffen met het weer. Heerlijke temperatuur en veel zon.

Woensdag12 juni

We vertrokken naar de volgende en laatste camping met de groep, nl. camping Hohenfelden niet ver van Weimar. Het was koud en bewolkt en we zagen op de tomtom de filetijd oplopen tot een half uur. We hebben een andere route gekozen en reden dwars door Praag en via Dresden naar de camping. Een route van ongeveer 380 km. Door Praag rijden schoot niet op met die stoplichten, maar de rest ging vlot. We staan nu op een grote camping aan een stuwmeer. Omdat we moe waren van de lange rit hebben we gegeten in het restaurant.

Donderdag 13 juni

Deze dag was er een excursie naar Weimar. ’s Morgens om 9 uur vertrek en pas om 5 uur terug. Geert en ik zijn niet meegegaan. We hadden een dag rust nodig en waren al eerder in Weimar geweest. Heerlijk rustig opstaan, op je gemak wat klusjes doen, gezellig koffie drinken met Ad en Corrie die ook niet meegingen. Daarna hebben we boodschappen gedaan en ’s middags de camping verkend. Vanaf onze plaats heb je geen zicht op het meer. Geert heeft ook plekken gezocht waar morgen de finale van de jeu de boules gespeeld kan worden. Dat valt nog niet mee, want het staat behoorlijk vol en het terrein loopt hier en daar schuin af. Aan het meer staan stoelen, er zijn hangmatten, die we hebben uitgeprobeerd. Je kunt er een lekker ijsje kopen. We hadden zonnig weer, maar de temperatuur was niet hoog en als er een wolk voor de zon was werd het koud. Pas in de loop van de middag werd het aangenamer. Het mooie weer is een beetje op. Om een uur of zes kwam de groep binnendruppelen. Heel vermoeid.

Vrijdag 14 juni

De laatste dag met de groep. Lodewijk had ons allemaal uitgenodigd om koffie te komen drinken. Zelf je koffie meenemen en hij zorgde voor gebak. Het regende echter een beetje, dus had hij een plekje geregeld bij het restaurant waar wij mochten zitten. Het was gezellig en de groepsleiding en de technische begeleiders kregen door 2 mensen toeters uitgereikt, zodat het makkelijker was om de aandacht van de groep te krijgen. Er zat een heel verhaal aan vast maar dat is te lang om hier uit te leggen. Om 4 uur ’s middags begon de halve finale en direct daarna de finale. Geert was een van de mensen die in de halve finale speelden. Bijna iedereen van de groep zat er omheen om zijn of haar favoriet aan te moedigen. Er was ook een scheidsrechter aangesteld. Geert speelde met Trix, tegen Jan en Annemarie. Geert en Trix hebben verloren. Uiteindelijk heeft Jan de finale gewonnen. We hadden voor de nr. 1 en 2 een medaille en een beker. Ook werd het Wilhelmus nog gezongen. Je ziet, alles heel officieel. Toen werd de poedelprijs uitgereikt en die was deze keer voor mij. Ben er niet trots op. Tot slot werden Geert en mijn persoontje nog bedankt voor het organiseren van de competitie. Het was gelukkig droog geworden, maar wel behoorlijk koud. Ik was blij dat ik mijn Hoody bij me had. Om 18.30 uur begon de afscheidsmaaltijd in het restaurant van de camping. Tussen de gangen door worden allerlei mensen bedankt die wat extra’s hebben gedaan. Tot slot werd de groepsleiding en de technische begeleiding bedankt. Er werd een lied gezongen over de leiding op de wijs van Engelbewaarder door Marco Schuitman. De tekst was geschreven door Corrie. Heel knap van haar. Het was weer gezellig en tot slot neemt dan iedereen afscheid van elkaar omdat de volgende morgen de één vroeg wil vertrekken en de ander wat later of zoals wij, nog helemaal niet. We wilden nog twee dagen blijven. Er stond nog 1 stel naast ons die ook nog een dag zijn gebleven. Van de laatste twee dagen op deze camping en de thuisreis maak ik in Woubrugge wel een verslag.

• 17 Juni 2024 - 09:48

Heine En Fo Vos:

Voor ons was het mooi om jullie te volgen en nu op naar huis goede reis.

• 17 Juni 2024 - 10:48

Henk:

Jullie hebben het helemaal naar 't zin, zo te lezen; en ook geen vervelende gebeurtenissen (behalve die camperpech natuurlijk!)

Mooi, geniet ze verder op de gefaseerde terugreis.

En ja, de verslagen lezen of je als lezer er zelf bij bent Leny,leuk!

• 19 Juni 2024 - 14:01

Andries Gort: