De eerste 7 dagen van onze reis. - Reisverslag uit Dresden, Duitsland van Geert en Leny Tent - WaarBenJij.nu De eerste 7 dagen van onze reis. - Reisverslag uit Dresden, Duitsland van Geert en Leny Tent - WaarBenJij.nu

De eerste 7 dagen van onze reis.

Door: Geert en Leny

Blijf op de hoogte en volg Geert en Leny

22 Mei 2024 | Duitsland, Dresden

Donderdag 16 mei

De reis is begonnen. We vertrokken om ongeveer 10 uur naar Duitsland. We hoefden niet zo ver, ongeveer 240 km naar een camping in de buurt van Ibbenbüren. De reis ging prima, geen files onderweg. Eerst gestopt voor een kopje koffie en later voor een uitgebreide lunch. Daarna nog een middagdutje gedaan, want we konden pas na 3 uur op de camping aankomen. We hebben maar 1 nacht daar gestaan. Toen we bezig waren met het plaatsen van de caravan begon het te sputteren en daarna hebben we tot 8 uur ’s avonds regen gehad. Gelukkig was het lang licht en konden we nog een wandeling maken over de camping. Een mooie rustige camping in een groene omgeving met een zwemmeertje.

Vrijdag 17 mei

De volgende morgen vertrokken we naar een camping in de buurt van Hann. Münden aan de rivier de Werra. Het was een stuk drukker op de weg en we hebben 2 x file gehad. We kregen een mooi plekje aan het water. Het was heerlijk weer en we hebben ’s avonds genoten van een maaltijd in het restaurant van de camping.

Zaterdag 18 mei

Op deze camping blijven we 5 nachten staan. We besloten naar Hann Münden te rijden. Het is een redelijk grote plaats met een mooi historisch centrum. We hebben eerst inkopen gedaan en daarna de auto geparkeerd bij het centrum en hebben door een park gelopen waar op een bepaald punt 2 rivieren bij elkaar komen, de Werra, de Fulda. Deze 2 rivieren gaan verder in de Weser. Toen zijn we naar het centrum gelopen. Een mooi marktplein en prachtige vakwerkhuizen. Bovendien heerlijk weer, wat zon en wolken. Leuk om rond te lopen en op een terrasje koffie te drinken. Op de terugweg begon het al te regenen, maar we hadden ons uitstapje gelukkig gehad. Het bleef wel lang regenen.

Zondag 19 mei

Pinkstermorgen. We besloten naar Kassel te rijden, Geert had gelezen dat de binnenstad in de oorlog volledig platgebombardeerd is. Het is wel weer opgebouwd, maar voornamelijk in moderne stijl. Er is ook een Oranjerie met een prachtig park erbij. Daar wilden we eerst gaan kijken. Toen we bij de Oranjerie kwam, een zeer indrukwekkend gebouw, lazen we dat het gebouw tot nader order gesloten was ivm renovatie. Gelukkig was het café wel open en konden we een kop koffie drinken. Bij de Oranjerie hoorde een prachtig natuurpark met veel soorten bomen, beelden, meertjes en een bloemeneiland. Echt een schitterend park en een hele tippel. Het begon wel zachtjes te regenen, maar gelukkig waren de lanen omzoomd door hoge bomen met een enorm bladerdak. Helemaal op het einde lag het bloemeneiland. Ook daar hebben we rondgelopen. Toen was het tijd voor een lunch. We hebben gelucht in een Chinees restaurant aan de rand van het park. Er was een lunchbuffet, je kon dus volop kiezen. Verzadigd en verkwikt en aanmerkelijk aangedikt vervolgden we onze wandeling terug door het park. We besloten vandaag niet meer naar het centrum te rijden, we waren te moe. Thuis lekker uitgerust.

Maandag 20 mei

We stonden op met mooi weer en we ontbeten voor het eerst buiten. Om 11 uur kwam op het terras van de camping een imker uitleg geven over het houden van bijen. Hij had een bijenkast bij zich en vertelde ons zeer aanschouwelijk over de bijen en het werk van de imker. Het was heel interessant er vlogen op een gegeven moment wel heel veel bijen rond. Nadat we bij de caravan een broodje hadden gegeten gingen we op weg voor een wandeling naar Laubach. We moesten 2,1 km stijgen door een bos. In Laubach was niets open dus liepen we weer door om uiteindelijk bij de camping onze beloning een ijsje te kopen en op te eten. We zaten buiten uit te rusten bij de tent toen we nieuwe buren kregen en tot onze verbazing was het een stel dat ook op weg was naar Dresden voor dezelfde groepsreis. Zij kwamen rechtstreeks uit Nederland. Hun caravan moest door een tractor naar de weg gesleept worden door de vele regenval. Leuk om alvast een stel te ontmoeten.

Dinsdag 21 mei

We konden buiten ontbijten, het was prachtig weer met een strak blauwe lucht. We gingen op weg naar een zwembad met saunacomplex om een dagje te relaxen. We stopten eerst bij een soort bouwmarkt waar Geert een strip zocht waarmee hij onze hordeur in de caravan wilde repareren. Dat is gelukt en het repareren later is ook gelukt. Wij hebben lekker gezwommen en in de sauna gezeten en zelfs buiten in de tuin op een bedje kunnen liggen. Toen we thuis kwamen was de lucht aardig aan het betrekken en we besloten alvast de luifel in te klappen en de stoelen etc. op te ruimen. Net toen we klaar waren begon het te regenen en dat is niet meer gestopt die dag.

Woensdag 22 mei

De volgende morgen verlieten we deze camping en vervolgen onze reis naar Dresden. Ongeveer 360 km. Het regende nog steeds en we moesten dus inpakken in de regen. Ook onderweg regende het soms behoorlijk, pas vlak voor aankomst op de camping werd het droog. Leuk om over de camping te lopen en te zien dat er al heel wat mensen zijn aangekomen, officieel begint de reis a.s. vrijdag. We kennen al verschillende mensen van vorige reizen en ook al kennen we ze niet, je hebt al snel een praatje. Nadat we de caravan hadden geïnstalleerd hebben we onze was weer gedaan op de vertrouwde manier met de waston in de auto en de centrifuge.

• 22 Mei 2024 - 21:50

Heine En Fo Vos:

Al weer heel wat gezien en gedaan!! En nu begint pas de " echte" vakantie!!

Bijzonder allemaal! Geniet![e-1f60e]

• 22 Mei 2024 - 22:41

Jw:

Kop is eraf. Heel veel plezier

• 25 Mei 2024 - 16:45

Wil En Emmy Verver:

Tot nu toe mooie reis lijkt me. Ben benieuwd naar het vervolg .