Vieste - Reisverslag uit Vieste, Italië van Geert en Leny Tent - WaarBenJij.nu Vieste - Reisverslag uit Vieste, Italië van Geert en Leny Tent - WaarBenJij.nu

Vieste

Door: Leny

Blijf op de hoogte en volg Geert en Leny

07 Juni 2023 | Italië, Vieste

Vieste (5 t/m 8 juni)

We vertrokken om 9 uur voor een reis van 300 km waarvan maar een klein stukje over de snelweg. De rest ging door de bergen. Het ging bij ons allemaal goed, het was een bewolkte dag maar prima weer om te rijden. Bart, onze toeristisch begeleider had al gewaarschuwd dat de route niet overal klopte. Ook kwamen we door plaatsjes en over wegen waar ze aan het werk waren, wat tot verwarring leidde. Sommigen zijn er alleen uitgekomen onder politiebegeleiding. Ze liepen helemaal vast. We waren om 15.30 uur op de camping. ’s Avonds om 7 uur kwamen we bij elkaar aan de bar van de camping waar ons een drankje werd aangeboden. Het was toen nog aangenaam om buiten te zitten. Daarna gingen we met een groepje eten in de pizzeria die op de camping was. Gezellig allemaal. We leren de groep steeds beter kennen. De volgende morgen hadden we een gezamenlijk ontbijt om 9.00 uur. Wij moesten zelf broodbeleg, koffie of thee, onze tafel en stoelen meenemen. Voor de rest werd gezorgd. Het was nog spannend of het droog zou blijven, maar we begonnen met zon. Om ongeveer 10.30 uur begon het zachtjes te regenen en iedereen bracht snel zijn spullen naar de caravan/camper. Even later kregen we een hele zware bui en de paden veranderden in rivieren. Ook voor onze caravan kwam het water steeds hoger. Het heeft lang door geregend, maar gelukkig niet zo hard. Pas na 3 uur werd het soms wat droger en hebben we nog even bij de zee gekeken. Gelukkig zakt het water als de regen stopt al snel. Vandaag zijn we om 9.30 uur naar het haventje gelopen, waar we met een boot langs de grotten gingen varen. Geert bleef op de kade, hij vond de zee te onstuimig. Het is een prachtige rotskust. Om twaalf uur waren we weer terug en we hebben vanmiddag eindelijk in zee gezwommen. Het was heerlijk weer vandaag. Aan het einde van de middag was het weer tijd voor jeu de boules. Geert en ik hebben allebei gewonnen. Morgen vertrekken we naar Monopoli, ongeveer 235 km.

• 08 Juni 2023 - 23:35

Henk H:

Jullie zitten al aardig diep in de laars van Italië.