Paestum - Reisverslag uit Paestum, Italië van Geert en Leny Tent - WaarBenJij.nu Paestum - Reisverslag uit Paestum, Italië van Geert en Leny Tent - WaarBenJij.nu

Paestum

Door: Leny

Blijf op de hoogte en volg Geert en Leny

22 Juni 2023 | Italië, Paestum

Van Gallipoli naar Paestum (15 t/m 17 juni)

Als we rijden met de caravan rekenen we gemiddeld 50 km per uur, stops inbegrepen. We hebben geluk als we dat halen. We moesten 350 km rijden, dus rekenen op tenminste 7 uur. Het was een boeiende reis qua landschap, maar de wegen zijn verschrikkelijk. We vertrokken om 9.15 uur en waren ongeveer om 17.00 uur op de camping en pas een uur later stonden we op onze plaats geïnstalleerd. Dit kwam ook omdat het veld waar we zouden staan onder water was gelopen door enorme regenval in de ochtend. We kregen dus een andere plaats toegewezen. Ook daar was het drassig. Bovendien regende het onderweg zo nu en dan en ook toen we aankwamen. Omdat we geen zin meer hadden in koken zijn we met een groepje gaan eten in het restaurant van de camping. Dat was gezellig en we zijn er van opgeknapt. De volgende dag stond weer een excursie op het programma. Nu naar een Mozzarella farm. Het is een oud familiebedrijf, er lopen 200 Indiase waterbuffels rond. Alles is helemaal geautomatiseerd. Ze lieten zien hoe de mozzarella werd gemaakt. Ook zagen we wat er gemaakt werd van de huiden van de dieren die te oud waren om nog rendabel te zijn. We mochten proeven van de mozzarella. Daarna kregen we koffie met appelgebak van de reisleiding en er was ook geregeld dat we naar Paestrum konden met de bus om de opgraving daar te zien. Indrukwekkend. Om ongeveer 13.00 uur waren we weer terug en ik zit dit alles te typen onder de luifel bij een temperatuur van 26 graden. We hebben vanmiddag nog jeu de boules en daarna gaan we met zijn allen eten in het restaurant van de camping op kosten van ACSI. Dat heeft onze reisleider bij ACSI geregeld omdat we nogal wat tegenslag hebben gehad met het weer en de campings.

Morgen vertrekken we naar de laatste camping bij Napels. Daar verblijven we 4 nachten en dan is de georganiseerde reis voorbij.

• 22 Juni 2023 - 21:48

Jan Willem:

We kennen dit gebied van het organisch rijden. Oo eenbtweebaansweg aan beide kanten 3 rijen breed voor het stoplicht staan en dan zien wie het snelste optrekt[e-1f604] wij reden de eerste dag onze huurauto aan puin. Maar veel cultuur. Het weer zit niet echt mee hé? Gek, zo ver in juni en dan nog zoveel buien! Geniet van jullie laatste dagen!

• 23 Juni 2023 - 10:10

Henk:

Mooie indrukken/foto's van al die oudheden Leny; En 't klinkt als genieten ondanks de hobbeltjes onderweg en op campings! Houden zo!

• 23 Juni 2023 - 14:38

Cor En Paula:

Jammer dat jullie zoveel regen hebben. In Limburg en het oosten van het land is veel regen gevallen, hier niet veel. Heel veel zon en hoogoplopende temperatuur naar zondag toe.

Korte broeken weer zal ik maar zeggen. Goeie reis verder en tot over een aantal weken.

• 30 Juni 2023 - 15:30

Liliane:

Wat een mooie foto's weer. Een reis met alle weertypes, dat is duidelijk, maar tussen alle soorten weer door genieten jullie volop van het moois dat het land brengt.

Reuze spannend om met caravan op verschrikkelijke wegen te moeten rijden. Jullie flikken het iedere keer weer. Fijn laatste stuk van jullie reis