Opi en Montecassino - Reisverslag uit Opi, Italië van Geert en Leny Tent - WaarBenJij.nu Opi en Montecassino - Reisverslag uit Opi, Italië van Geert en Leny Tent - WaarBenJij.nu

Opi en Montecassino

Door: Leny

Blijf op de hoogte en volg Geert en Leny

04 Juni 2023 | Italië, Opi

Camping Il Vecchio Mulino in Opi (2 juni t/m 5 juni)

Allereerst bedankt voor jullie reacties op ons reisverslag. Altijd leuk om iets te horen. We vertrokken met zon, we moesten vandaag de bergen in. Opi ligt op 1200 meter hoogte in Nationaal Park Abruzzen. Een prachtig gebied met hoge bergen. De camping ligt op 1000 meter hoogte. Het laatste stuk was wel met veel bochten maar de weg was goed. Toen we bijna bij de camping waren begon het te regenen en te onweren. Op de camping gekomen kregen we een plekje toegewezen en bij het neerzetten ging er het één en ander mis. Toen nog in de stromende regen de caravan rechtzetten. Je snapt dat we het even helemaal gehad hadden. We hoefden ’s avonds niet te koken want we hadden een maaltijd in het restaurant op de camping. De maaltijd smaakte goed, maar het restaurant was vrij klein en we zaten erg dicht op elkaar. Inmiddels was het weer droog geworden. We hoorden dat het hier de afgelopen 60 dagen iedere dag wel heeft geregend. Ook voor mogen en overmorgen wordt regen en onweer verwacht. We werden vanmorgen met zon en een blauwe lucht wakker en na het ontbijt besloten we naar Opi te rijden om zoveel mogelijk van het droge weer te genieten. Om 10 uur zagen we de onweerswolken alweer verschijnen. Opi is een leuk bergdorpje tegen een zeer steile helling gebouwd. We hebben op een terrasje koffie gedronken met een prachtig uitzicht over het dal. Om een uur of 12 begon het alweer te rommelen. Maar tot ongeveer 16.30 uur bleef het wel droog. Het plan was om aan het eind van de middag jeu de boules te gaan spelen. Dat ging niet door omdat het inmiddels weer regende. De volgende morgen om 8.00 uur stond de bus klaar om ons naar Montecassino te brengen. De weg er naar toe was spectaculair. Prachtige uitzichten, veel haarspeldbochten. Onderweg hadden we nog een koffiestop en om ongeveer half elf waren we op de plaats van bestemming. Montecassino is een enorm klooster hoog op een berg. In de oorlog is het door de Duitsers bezet geweest en toen de geallieerden Italië bevrijdden is het zwaar gebombardeerd en er is langdurig gevochten. Er liggen daar 30.000 soldaten begraven. Het klooster is na de oorlog weer helemaal opgebouwd, dat heeft 15 jaar geduurd. We hadden een Engels sprekende gids die ons van alles vertelde over de geschiedenis van het gebouw. Later bezochten we nog een Pools kerkhof bij het klooster. Daarna werden we naar een restaurant gebracht waar we een uitgebreide lunch kregen. Het was een interessante dag en we hadden zowaar mooi weer. Morgen vertrekken we weer naar de volgende camping in Vieste, ditmaal opnieuw aan de kust.

• 05 Juni 2023 - 09:05

Jw:

Mooie reis hoor! Klopt, het weer is goed in de war. Hier in Ambert ook. Wordt nu beter. Geniet ervan!

• 05 Juni 2023 - 09:30

Henk:

Italie/jullie mooie foto's; het is als een "open" museum, bijzonder!

Geniet ze daar verder!

• 05 Juni 2023 - 11:14

Heine Vos:

Mooi verslag met mooie foto's

Het weer is hier prima lekkere temperatuur.

• 05 Juni 2023 - 19:53

Fo:

Bedankt voor jullie verslag. Wat een ervaringen!

Prachtig.

• 05 Juni 2023 - 22:27

Olga En Otto:

Bedankt voor jullie reisverslag! Leuk om het een beetje mee te beleven. Jullie dagen zitten vol verrassingen. Groetjes

• 07 Juni 2023 - 09:14

Piet En Sari:

Hoi Geert en Lenie.

Wat een reis, ik volg jullie met interesse, lees dat jullie soms wat pech hebben, maar toch voluit kunnen genieten.

Gewonnen met jeu de boel, mooie uitzichten, leuke stadjes, teveel om op te noemen. Ook namens Sari ….Geniet ervan en veel plezier.