Vervolg reis - Reisverslag uit Aigle, Zwitserland van Geert en Leny Tent - WaarBenJij.nu Vervolg reis - Reisverslag uit Aigle, Zwitserland van Geert en Leny Tent - WaarBenJij.nu

Vervolg reis

Door: Leny

Blijf op de hoogte en volg Geert en Leny

05 Juli 2023 | Zwitserland, Aigle

Vervolg reis (28 juni t/ m 5 juli)

Wat ik nog steeds niet heb genoemd is dat de afgelopen maand een goede tijd was om te reizen door Italië. We hebben genoten van de bloeiende oleander in allerlei kleuren, de bougainville en nog veel meer. We zijn 2 nachten aan de Lago Maggiore gebleven, we hadden een prachtig uitzicht over het meer, maar een heel klein plaatsje. Woensdag zijn we ’s morgens naar Arona gereden, een stadje iets noordelijker. Hoog op de berg zagen we een ruïne liggen. Daar kon Geert bijna naar toe rijden. Je had boven een prachtig uitzicht op het meer en op Arona. Er was inderdaad een ruïne, ook bleken er onderaardse gangen te zijn, die vroeger als vluchtweg gebruikt werden. Na een lunch op het terras boven zijn we terug gegaan en hebben nog gezwommen.

Donderdag reden we naar een camping bij Aigle, niet ver van het meer van Geneve. Het was een mooie rit over de Simplon pas. Jammer dat we boven op de pas in de wolken waren. Onderweg naar boven en weer naar beneden hadden we wel goed zicht. Het is indrukwekkend die enorme rotswanden. We merkten direct aan de wegen dat we in Zwitserland waren. Wat een verademing. We hebben het tot een uur of acht droog gehouden maar daarna heeft het behoorlijk geregend en geonweerd. Vandaag werd de hele dag regen voorspeld, maar het is nu 15.00 uur en nog steeds droog. Gelukkig geen 30 graden C. meer. We zijn naar Montreux gereden. De stad ligt aan het meer van Geneve en tegen een steile berg gebouwd. Je kunt aan de gebouwen zien dat het een chique stad is (geweest). Eerst hebben we langs het meer gelopen en daarna een stukje door de oude stad. Na een kopje koffie op een terras hebben we de auto gepakt en zijn we omhoog gereden. Wat een steile weg, allemaal haarspeldbochten en steeds weer mooie vergezichten. Uiteindelijk konden we niet verder omdat een weg was afgesloten, dus zijn we weer terug gegaan. Zaterdag vertrokken we naar een camping bij Kehl, als je de brug over gaat ben je in Straatsburg.

De eerste dag op deze camping hebben we Kehl verkend, dat was een beetje saai, want alles was dicht op zondag. Alleen hadden ze wel lekkere koffie met gebak. Ook nog een korte wandeling gemaakt langs de Rijn en lekker gegeten in het restaurant op de camping. Vandaag zijn we met de tram naar Straatsburg gereden. Het is een stad waar je best een aantal dagen rond kunt lopen. We hebben een boottocht gemaakt en we konden zelfs uitleg krijgen in het Nederlands. We zijn nog langs het gebouw van het Europese parlement gevaren. Ook hebben we natuurlijk de beroemde kathedraal bekeken. Wat een enorm gebouw. Maandag vertrekken we weer zo’n 300 km noordelijker naar Gerolstein.

• 06 Juli 2023 - 09:34

Henk En Jenny:

Leuk om de verslagen te lezen. Goede thuisreis!

• 06 Juli 2023 - 12:20

Henk:

Dank voor de mooie verslagen Leny[e-38]Geert, konden ons goed inleven in wat jullie zagen en beleefden!

Goede reis naar huis!