Castel Vecchio - Reisverslag uit Preci, Italië van Geert en Leny Tent - WaarBenJij.nu Castel Vecchio - Reisverslag uit Preci, Italië van Geert en Leny Tent - WaarBenJij.nu

Castel Vecchio

Door: Leny

Blijf op de hoogte en volg Geert en Leny

29 Mei 2023 | Italië, Preci

Castel Vecchio (27 t/m 30 mei)

Naar de volgende camping Il Collaccio was maar 200 km en omdat we pas na de middag op de camping terecht kunnen hebben we geen haast om te vertrekken. De reis ging goed maar het laatste stukje was spannend. Het was erg bergachtig met steile weggetjes en wij sloegen ook nog een verkeerd weggetje in. We zijn er weer gekomen en de camping ligt tegen een steile helling gebouwd, je hebt een prachtig uitzicht, maar moet voor alles, toiletgebouw, restaurant, zwembad, behoorlijk klimmen. ’s Avonds hadden we een maaltijd in het restaurant van de camping. De volgende dag was een vrije dag waarop we de gebruikelijke klusjes hebben gedaan. ’s Middags konden de liefhebbers in een zaaltje boven naar de formule 1 wedstrijd in Monaco kijken. Ik heb lekker een boek gelezen. Daarna hebben we nog een potje jeu de boules gespeeld. Geert en ik moesten toevallig samen spelen tegen 2 anderen. We hebben gewonnen met 13-2. Vandaag, maandag stond een excursie op het programma naar Spoleto. Een vestingstadje hoog in de bergen. Het lag in de Romeinse tijd op de route van de Adriatische kust naar Rome en was in die tijd een belangrijke plaats. Je kon op verschillende plaatsen nog resten zien van die tijd, zoals een triomfboog, een theater, een aquaduct, etc. De kathedraal stamt uit de 12e eeuw. Wat opvalt in die stadjes is de hele nauwe straatjes en het verkeer wat daar toch nog door heen gaat. Om 13.00 uur zaten we weer in de bus terug en op de camping aangekomen stond een lunchbuffet voor ons klaar. We waren net op tijd terug bij de caravan. Het heeft daarna geregend, kon je lekker een dutje op doen. Verder hadden we deze dagen prima weer.

’s Morgens en ’s avonds een beetje fris, maar zodra de zon doorkomt is het warm. Morgen vertrekken we naar Cologna Spiaggia. De camping ligt aan het strand. Het is maar 135 km, wel grotendeels door de bergen.

• 29 Mei 2023 - 22:30

Liliane:

Wat een heerlijke dag weer