Ponte Tresa - Reisverslag uit Ponte Tresa, Zwitserland van Geert en Leny Tent - WaarBenJij.nu Ponte Tresa - Reisverslag uit Ponte Tresa, Zwitserland van Geert en Leny Tent - WaarBenJij.nu

Ponte Tresa

Door: Leny

Blijf op de hoogte en volg Geert en Leny

20 Mei 2023 | Zwitserland, Ponte Tresa

Ponte Stresa (18 tot 21 mei)

Donderdagmorgen vertrokken we om 9.30 uur opgewekt voor onze reis door Zwitserland, volgens de routeplanner ongeveer 285 km. Het werd laten we maar zeggen een avontuurlijke reis. We waren nog niet lang onderweg of we zagen dat er al meer dan een uur file stond voor de Gothardtunnel. Dat werd steeds meer, op een gegeven moment was het zelfs 2.30 uur. Daar hadden we geen zin in. Maar omrijden gaat niet zo makkelijk. Toch hebben we een heel eind omgereden via Chur en de San Bernadino pas. Een mooie tocht, maar heel druk. We waren uiteindelijk pas om 5 uur op de camping. Daar werden we verwelkomt door Ronald en Ans, die ook met de reis meegaan. We waren best moe, maar hebben weer een mooi plaatsje. De volgende dag hebben we ons rustig gehouden, alleen onze was en boodschappen gedaan. Ook hebben we koffie gedronken met Ronald en Ans. Heel gezellig. Het begon al snel te regenen en dat duurde de hele dag. Ook vandaag zaterdag regende het de hele dag. We zijn toch naar Luino gegaan aan de Lago Maggiore om te kijken bij het park waar Geert zijn moeder een vakantiehuisje heeft gehad en waar wij verschillende zomers onze vakantie met de jongens hebben doorgebracht. De huisjes stonden er nog, maar er waren nu nog weinig mensen. Luino was druk, maar we konden onze auto kwijt en hebben geluncht en een wandeling gemaakt o.a. langs het meer. Terug in Ponte Tresa hebben we gewandeld langs het meer van Lugano. Onze camping ligt aan het meer. We hadden wel onze paraplu’s de hele dag nodig. De grens van Zwitserland en Italië loopt dwars door Ponte Tresa.

• 21 Mei 2023 - 10:23

Henk:

Alweer een mooi verslag!

Klinkt alsof het goed lukt om er bij mindere omstandigheden (file, regen) toch het beste van te maken! Mooi!![e-1f60a]

• 22 Mei 2023 - 12:45

Olga En Otto:

Jullie beter weer Gewenst! Het lijkt de goede kant op te gaan. Hier nu warm. Fijn voor Annelieke. Goed vervolg van de reis.